Organizacja spotkań biznesowych – na co zwrócić uwagę?

Spotkania biznesowe to nieodłączny element pracy większości firm. Formalne spotkanie, podczas którego spotkają się reprezentaci przedsiębiorstwa i dążą do osiągnięcia korzystnego z punktu widzenia obu stron celu, muszą być zaplanowane ze szczególną starannością. Na co zwrócić uwagę, organizując spotkanie biznesowe?

Cel spotkania

Jaki jest cel biznesowego spotkania, które organizujesz? Negocjacje, przedstawienie oferty, integracja pracowników? Do każdego celu potrzebujesz innych środków, dlatego jest to pierwsza rzecz, o jakiej powinieneś pomyśleć, planując spotkanie.

Miejsce

Do organizacji spotkania z drugim działem firmy wystarczy biurowa salka konferencyjna, jeśli to rozmowa o ofercie dwóch małych przedsiębiorców wystarczy wybrać dobrą kawiarnię, natomiast gdy chcesz zintegrować 200 pracowników firmy, potrzebujesz dużej sali lub hotelu. Dobierz miejsce odpowiednie do potrzeb.

kont6

Budżet

Zanim zaczniesz planować szczegóły, zamawiać miejsce, organizować catering i dopinać transport, dowiedz się, jakim budżetem dysponujesz. Oszacuj wstępne koszty i sprawdź, na czym możesz zaoszczędzić, żeby zmieścić się w budżecie.

Deleguj zadania

Prawdopobnie nie wszystko jest na Twojej głowie, dlatego zakomunikuj zakres odpowiedzialności osobom, które współtworzą projekt, a następnie koordynuj i rozliczaj jego realizację.

kont3

Zaplanuj spotkanie

Ustal harmonogram spotkania, kolejność omawianych kwestii, przygotuj materiały dla gości i roześlij zaproszenia. Uczestnicy powinni być poinformowani o wydarzeniu co najmniej 2 tygodnie wcześniej.

źródło:  http://www.bnipolska.pl/dlaczego-warto-miec-zroznicowana-siec-kontaktow-biznesowych/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *