Jak podnieść sprzedaż?

Żywot przedsiębiorcy bywa trudny, wie o tym każdy, kto kiedykolwiek pracował w branży handlowej lub usługowej. Oczywiście, nie mówię, że w innych branżach jest dobrze, jednak dzisiaj chciałbym skupić się na wszystkich tych sytuacjach, w których Twoje wynagrodzenie zależy tylko i wyłącznie od życzliwości i ilości klientów.


Nie ważne czy jesteś copywriterem, grafikiem czy ślusarzem, możesz nawet kłaść kafelki – Twoje wynagrodzenie połączone jest ściśle z ilością zleceń, które musisz wykonać. Każdy z nas zna ( a przynajmniej sądzi, że zna) podstawowe techniki sprzedaży. Wszyscy przecież chcemy by nasz klient był zadowolony z wykonanej przez nas pracy, zadowolony klient może do nas oddzwonić i zlecić nam kolejną pracę. Na koniec dnia jednak każdy, kto zajmuje się handlem musi zrobić rachunek sumienia (zazwyczaj powiązany ściśle z wyciągiem bankowym). Jeżeli osiągnięty wynik finansowy jest dla nas, bądź naszych pracodawców zadowalający – w porządku, wszyscy jesteśmy szczęśliwi. Jeżeli jednak wynik nas nie cieszy powinniśmy zastanowić się jak podnieść sprzedaż.

Podnoszenie sprzedaży może nie być wcale tak proste jak mogłoby się nam to wydawać. Nie każdy może sobie pozwolić na reklamę, której nie powstydziłyby się zagraniczne koncerny. Większość z nas niestety nie ma tej możliwości i musi posiłkować się skromnym, lub jeszcze częściej zerowym budżetem. Czy zatem nie mamy możliwości pozyskiwania nowych klientów bez wydawania na to pieniędzy?

Mamy, o ile dobrze podejdziemy do każdego klienta! Największym dobrodziejstwem jakie może spotkać każdego, kto martwi się o ilość klientów są klienci przez rekomendacje. Osoby, którym ktoś polecił naszą działalność wiedzą, zazwyczaj ze źródła, któremu ufają, że my potrafimy wykonać nasza pracę i robimy to dobrze. Dzięki takiemu „przygotowaniu” zdecydowanie chętniej podejmą decyzję o zakupie właśnie u nas.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *