Co z tą sprzedażą? Zobacz najczęściej popełniane błędy

Pytanie o to, jak podnieść sprzedaż, jest powtarzane niczym mantra przez większość kierowników, managerów, przedsiębiorców i wszystkich tych, którzy w firmach są odpowiedzialni za sprzedaż. Na sukces składa się tak wiele czynników, z reguły nieoczywistych, że ciężko odnaleźć w nich przepis na sukces. Jednym z elementarnych dróg do sukcesu w sprzedaży jest z pewnością eliminacja błędów, które ją osłabiają. Jakie to błędy?

Zbyt techniczne słownictwo w rozmowach z klientem

Pozbycie się branżowego żargonu podczas rozmowy z klientem jest jednym z kluczy do owocnej sprzedaży – kiedy klient właściwie nie wie, o czym do niego mówisz, ciężko mu zweryfikować, jakie korzyści będzie miał z wyboru Twojej oferty.

Natarczywość w opiniach

Często zdarza się, że sprzedawca, który chce doradzić klientowi jak najlepiej, niezbyt delikatnie „wyśmiewa” jego decyzję zakupowe. Np. klient chce nabyć niewielki telewizor, a sprzedawca uparcie wypytuje go o jego preferencje i metraż mieszkania, próbując udowodnić, że jego decyzja jest błędna i lepszy będzie dla niego większy model. Udowadnianie klientowi, że się myli, nigdy nie jest najlepszym posunięciem.

Kłamstwo

Kłamstwo w sprzedaży pojawia się nagminnie – czasem z chęci korzystnej sprzedaży, czasem z niewiedzy – sprzedawcy kłamią, żeby ukryć swoją niekompetencję. Niestety, bez względu na powód ryzykujemy, że klient dowie się o oszustwie, a to już nigdy nie kończy się pomyślnie dla firmy.

Liczy się wynik

Bardzo częstym błędem sprzedawców jest porzucanie klienta po owocnej sprzedaży – po otrzymaniu prowizji handlowca nie interesuje już klient i jego potrzeby. Przedmiotowe traktowanie klienta i brak dobrego serwisu posprzedażowego zawsze kończy się dla firmy źle.

 

źródło: http://www.bnipolska.pl/spotkania/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *